Äppel Päppel Piron Paron ...

... Kråkan Satt På Tallekvist!

Ja varför äpplen? Jo därför för att jag är så himla råsugen på att få bita i ett äpple! Jag har inte gjort det på grund av tandställningen men idag fick jag reda på att det är mindre än ett halvår kvar med den i munnen och jag började genast spekulera vad som skulle vara skönast med att få bort den och detta blev slutsatsen!
JAG VILL BITA I ETT ÄPPLE!!!
Haha jag vet, säg inget, jag vet att jag är konstig ;o


Sen har jag fått en annan fundering idag. Jag läste ett mycket kort inlägg på min käre bloggkompis blogg Viktoria endast fem ord; Vad är du bra på?
Ja, vad är jag egentligen bra på. Inget (?) Massor (?).
Visst känner ni igen er;
- Jag är inte bra på något men jag är jättekass på att göra det, det, det, det och det!
Men HALLÅ, vakna! Vi är alla jättebra på någonting och urkass på någonting annat. Men därför har vi ju varandea så att vi kan hjälpas åt där det behövs!
Varför erkänner vi inte vad vi är bra på? Är vi fega? Är vi för stolta? Jag vet att jag håller tyst för att jag är rädd för att bli utstängd. För visst blir man det om man hela tiden går runt och skryter; jag är bra på det och det och ALLT! Men ingen, ingen kan vara bra på allt. Och vad skulle det göra om vi faktiskt erkände för oss själva och sa att jag är riktigt bra på det! Men jag är urusel på det. Vem skadar det egentligen mest?
För att svara på frågan så är jag riktigt duktig på lyssna. Det har jag alltid vart. Det kan väl kort och gott bero på att jag är en omtänksam person och bryr mig, även om folk jag kanske känt i två veckor. Familj, vänner och bekanta kommer alltid först!
Därför kan jag erkänna att jag är riktigt dålig på att ta hand om mig sjlv och att säga ifrån när det blir för mycket dem och lite mig. Gör allt jag kan för att bättra mig men är inte riktigt på topp än!
Så nu, frågar även jag vad är du bra på? Och vad är du dålig på?

Tack till Viktoria :)
God natt på er allihopa!
Hejs svejs, lingonfejs! (Puss Milla, haha)

/ Cissi

Kommentarer
Postat av: [Viktoriae] En blogg om självkänsla m.m (Tävling just nu!)

Grymt bra text! Jag tror det är viktigt att faktiskt fundera på vad man är bra på för att annars går man runt och tänker att man inte är bra på något (så gjorde jag tidigare hela tiden) Ibland behövs det lite mer tänkttid än vad det gör för vissa andra, men det är lugnt! För man måste inte vara världsbäst på att vara bra på något, bara man kan lite så kan man vara bra på det!



SNYGG DESIGN, härligt med grönt! Och jag älskar de äpplena ;)



Vad jag är bra på? Jag tänkte faktiskt ägna ett inlägg åt det lite senare idag..hihi ;)



Kramar!!

2009-03-13 @ 10:49:14
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: Milla

Du är väl för go, I löv jo ;-P



Puss och kram

2009-03-13 @ 22:33:46
Postat av: Cissi

Svar Milla:

Hihi, jag vet (a)

Löv ya töö ;P



Pussen kramen

2009-03-14 @ 16:06:53
URL: http://hateistooeasy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0